Byznys framework: See-Think-Do-Care

Framework See-Think-Do-Care nám umožňuje navrhovat účinné marketingové taktiky a strategie v klíčových fázích nákupního procesu.

Popis fází procesu See-Think-Do-Care

  • Fáze SEE  – “Rozhlížím se.”  –> Naším cílem je zaujmout.
  • Fáze THINK – “Přemýšlím o tom. Hledám informace.” –> Naším cílem je nabídnout relevantní informace, které jim mohou pomoci v rozhodování.
  • Fáze DO – “Jsem odhodlán koupit. Kupuji to.” –> Naším cílem je přesvědčit je, že chtějí koupit  od nás.
  • Fáze CARE – “Jsem vaším zákazníkem. Pečujte o mě.”  –> Zákazník už nakoupil. Naším cílem nyní je připomínat se mu. Snažit se, aby u nás opět nakoupil.

Příklad:

see think do care framework příklad
zdroj: www.krutis.com

 Zdroje:

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Příklad: Doplňky stravy pro sportovce

Pohled zákazníka – Začínající cvičenec:

  • Fáze SEE:   Začíná chodit do posilovny. Rozhlíží se a vidí doplňky stravy na baru.
  • Fáze THINK: Začná si o nich na internetu hledat informace. Zjišťuje k čemu, který přípravek slouží, co dělá a v čem pomáhá.
  • Fáze DO: V této fázi již ví, co konkrétně potřebuje. Nyní hledá, kde si přípravek koupí, nebo od koho si ho pořídí. Nakonec nakoupí.
  • Fáze CARE: Cvičenci přípravky užívají. A ty dochází. Potřebuje koupit nové.

Marketingové strategie:

  • Fáze SEE:   Cílem majitele posilovny by měla být podpora prodeje. Především v místě, kde se cvičenec pohybuje. Např. na baru v posilovně. Zde by měly být komunikovány výzvy. Např.  “Zhubni!”. “Zvětši své svaly!”, “Sportuj a budeš zdravý!”.
  • Fáze THINK: Cvičenci začnou hledat informace, co jim v tom pomůže. Majitelé posiloven by měli poskytovat relevantní informace a rady na svých webech a blozích. Tyto  rady by měli komunikovat  především formou osobních doporučení. Například zkušených trenérů a instruktorů. Ale i pomocí informačních bulletinů a vzorků.
  • Fáze DO:  Aby cvičenci nakoupili na baru, je vhodné využít reklamních plachet a poutačů komunikující přínosy.
  • Fáze CARE: Majitelé posiloven by měli evidovat, co scičenec užívá a vycházet mu vstříc pomocí věrnostních programů a věrnostních klubů.
Zdroj: WOO