20 zásad obsahového marketingu

Obsahový marketing je bezesporu klíčovou marketingovou strategií současnosti. On už tu byl dříve, ale moc se o něm nemluvilo. V roce 2014 v ČR nastal boom. Do zájmu marketerů se dostal ve spojitosti z novými algoritmy vyhledávače Google (Panda a Penguin), které se zaměřují právě na kvalitu obsahu. Pokud chcete vědět co obsahový marketing je, navštivte stránku vceliste.cz.

content-is-king

1. Klíčová slova používejte jen jako koření

Nepoužívejte nadměrně klíčová slova. Ocení to vyhledávací roboti i čtenáři. Buďte přirození.

2. Staňte se expertem ve vašem oboru

Buďte odborníkem. Staňte se autoritou. Buďte takoví, aby jste se stali vzorem.

3. Budujte důvěru transparentně

Dejte o sobě vědět. Komunikujte. Přispívejte. Staňte se jedním z nich.

4. Obsah zpracujte do všech formátů

Natočte video, udělejte jeho přepis, převeďte ho do mp3, vytvořte z něho prezentaci, zpracujte ho jako infografiku, publikujte jako článek.

5. Nadpisy jsou základem všeho

Vždy pamatujete na to, kdo to bude číst. Na nadpisu závisí, jestli si čtenář přečte celý obsah.

6. Využívejte nové zprávy o aktuálním dění

Buďte v obraze. Využijte aktuálního dění. Reagujte na něj. Komentujte. Sledujte trendy.

7. Sledujte, jak se o vás mluví

Sledujte, jak se na vás odkazuje. Najděte chyby a špatné odkazy opravte jej, nebo jej nechte odstranit. Chraňte si svoji reputaci.

8. Angažujte se

Reagujte na kvalitní obsah. Komentujte ho. Sledujte reakce komunity sociálních sítí. Pomáhejte vytvářet informační hodnoty.

9. Komentáře zvyšují hodnotu obsahu

Relevantní komentáře s odkazem v diskuzi zvyšují atraktivitu vašeho webu. A vás samotných také.

10. Kvalitní obsah lidé sdílí sami

Pokud vytvoříte kvalitní a zajímavý obsah, lidé ho začnou sami šířit. Využijte toho.

11. Řiďte se podle obsahového plánu

Vytvořte si obsahový kalendář, navrhněte téma článků, videí a jiného obsahu. A držte se toho plánu.

12. Kvalita (a objektivita) z více zdrojů

Neváhejte procházet spousty obsahu kvůli novému obsahu. Inspiraci však hledejte v relevantních zdrojích. Myslete na to, že ne všechno musí být pravda.

13.  Kvalita není kvantita

Hodně obsahu ještě neznamená, že bude kvalitní. Mnohdy je lepší méně než více.

14. Publikujte pravidelně

Držte se obsahového kalendáře a publikujte alespoň 1 obsah týdně. Neztratíte tak pozornost následovatelů.

15. Vytvořit kvalitní obsah chce čas

Mějte na paměti, že pokud něco vytvoříte za chvilku, tak to moc velkou hodnotu mít moc nebude. Neuspěchejte to.

16. Nenechte psát za vás ostatní

Nekupujte obsah od jiných copywriterů, či externích firem. Čtenář pozná, že to nejste vy.

17. Nekopírujte obsah

Inspirujte se, ale nekopírujte. Pokud tak učiníte, uveďte vždy poctivě zdroj.

18. Opakujte vaše úspěchy

Pokud to fungovalo, bude to pravděpodobně fungovat znovu. Využijte princip a zopakujte to.

20. Ptejte se toho nejpovolanějšího

A koho? Ty zásadní otázky pokládejte sobě. Hledání odpovědí vás zavede k hodnotnému obsahu.

 

Content marketing ve vztahu k Evergreen obsahu

https://neilpatel.com/wp-content/uploads/2017/08/pasted-image-0-668.png

Zdroje:

Uložit