Rutinní práce, společně s příslušnou odpovědností a pravomocí.
Práce, které jiní dokáží udělat lépe, rychleji a případně ekonomičtěji.
Rozhodnutí, která děláme nejčastěji. Drobná rozhodnutí, která se opakují, zpravidla zabírají velkou část dne. Pracovníkům stačí vysvětlit základní princip, detaily těchto rozhodnutí většinou znají lépe než vedoucí.
Práce, která umožní pracovníkům získat užitečné zkušenosti. Rozvíjet a motivovat je, je jednou ze základních povinností manažera.
Činnosti, které oživí rutinní práci pracovníků. Změna stereotypu bývá vítaným motivačním faktorem.
Činnosti, které učiní práci pracovníka komplexnější. Možnost vidět výsledky své práce v širším kontextu zvyšuje přehled a motivaci pracovníka.
Které úkoly nedelegovat
Takové, které obsahují důvěrné informace.
Úkoly, které jsou zásadně důležité a jejichž řádné a včasné splnění může zajistit výhradně vedoucí.
Nové úkoly, na které nebyli pracovníci připraveni.
Úkoly, které jsou přímou povinností vedoucího.
Úkoly, které jsou nejednoznačně definované. Pracovníci by pravděpodobně strávili neúměrné množství času rozhodováním o způsobu řešení.